Wystartowała IV edycja akcji rekomendującej warszawską gastronomię „Warszawa od kuchni”, organizowana przez Warszawską Izbę Przedsiębiorców. W tym roku przebiega pod hasłem „Wrócę tu ponownie!”.
Celem akcji jest zarekomendowanie najlepszych warszawskich restauracji, przedstawienie gastronomii jako produktu turystycznego miasta, wytyczenie gastronomicznych tras w mieście, przekierowanie strumienia turystów do miejsc o sprawdzonej renomie – do restauracji ze Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw warszawskich, prezentacja kuchni z różnych regionów świata.
Jurorami akcji są eksperci z Warszawskiej Izby Przedsiębiorców oraz ze strony Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, polityki i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni z Warszawy, którzy w oparciu o regulamin oceniają restauracje. Jurorzy przekazują organizatorowi i Kapitule akcji recenzje restauracji zawierające ocenę: menu: forma prezentacji menu, lokalu: klimat, aranżacja wnętrz, jakości obsługi: czas oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, znajomość języków obcych przez obsługę, wygląd personelu, sposób podawania rachunku, dań: forma podania, wygląd posiłku, smak, dodatkowo premiowane: danie specjalne zakładu oraz obecność dań kuchni warszawskiej w menu. Członkowie Kapituły oceniają lokale na formularzach oceny, na podstawie, których Kapituła dokona ostatecznej oceny i rekomendacji lokali. Lista laureatów zostanie zaprezentowana podczas uroczystej Gali.
W ramach akcji przeprowadzany jest również konkurs „Smak Warszawy” na Wrzacakuchnia.pl, który jest integralnym elementem „Warszawy od kuchni”. W jego ramach uczestnicy zgłaszają potrawy, które oddają smak stolicy. W Jury zasiadają: Robert Sowa – mistrz kulinarny; Barbara Tekieli – dyrektor Stołecznego Biura Turystyki; Waldemar Piórek – prezes Warszawskiej Izby Przedsiębiorców, pomysłodawca akcji rekomendującej warszawskie restauracje „Warszawa od kuchni”; Julita Strzałkowska prowadząca portal Wrzacakuchnia.pl.
Organizatorem akcji jest Warszawska Izba Przedsiębiorców, współpracuje z nią Klub Integracji Europejskiej.
Nad akcją honorowy patronat objęli: Wojewoda Mazowiecki, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Warszawskie Biuro Turystyki.
Partnerem głównym „Warszawa do kuchni” są Browary Regionalne Jakubiak, do których należą: Browar Ciechan, Browar Lwówek, Browar Bojanowo. W akcji biorą także udział Partnerzy: Bank Pekao SA, BIG Infomonitor, Barilla, Nalewki Regionalne Majewski, Mittelbach, City Taxi, Gastro Magic Servise, KochamWode.pl. „Warszawa od kuchni” ma szerokie wsparcie w ramach patronatów medialnych: Narodowego Portalu Turystycznego prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną, Telewizji TVP Warszawa, Dziennika Metro, Miesięcznika The Warsaw Voice, Magazynu VIP, Magazynu Przedsiębiorcy@eu, NewsGastro,, Portalu Wrząca kuchnia, Telewizji TV VIP, Czasopisma „Restauracja” (patronat branżowy), Czasopisma Hotelarz.
Liczby obrazujące akcję „Warszawa Od Kuchni”: 550 restauracji nominowanych w poprzednich edycjach, 225 restauracji uczestniczących, 80 laureatów.